Saturday, November 20, 2010

Launching New Blog!


Assalamualaikum everyone. Not necessary for you to make a new one site more but necessary for me :) Just wanna share something that is progress for my preparation as a bride to be.Tak nak lah menyemakkan lagi main blog saya yang dah sememangnya semak tu kan. hee~ Actually kat sini cuma nak jadikan tempat luahan perasaan or dengan erti kata lain diari sepanjang persiapan perkahwinan b2b. Sebagai panduan sahaja okey. Tapi apa2 dokumen penting or tips2 banyak ada di main blog saya. So, korang hanya perlu klik pada tab di atas. Mudah.hee~ By the way, hari ni dah mula senaraikan semua keperluan untuk majlis nikah. Yang tengah pening sekarang ni nak DIY veil ke tak eh? Kalo beli border lace semeter je dah RM150 onwards. And saya rasa saya perlu pakai veil labuh memandangkan tudung saya pun labuh. [Eh, yeke kena labuh juga veil tu?].So, kalau labuh pun, border lace tu kena beli 1.5m. Bukan tak mahu sewa, malas nak cari.hee~ So? :D.Yang penting bukan duit saya.lalala~
Banyak maklumat juga yang saya dapat dari b2b yang lain.hehe.Bagus2.Sharing is caring!
Satu lagi masalah adalah tudung. Memandangkan saya ni bertudung labuh dan berniqob.Material kain apa yang sesuai untuk dipadankan dengan baju bride lace saya tu nanti ye? Bingung sekejap. Biasa trend sekarang tudung Ariani and masuk dalam. Kurang dah orang pakai tudung bawal. Maybe sebab veil labuh and bahagian atas yang banyak aksesori kot. Tadi pulak dok belek2 langsir 3 lapis buatan saya raya lepas. Hmm..nak buat yang sama ke untuk tabir belakang katil pengantin tu nanti ye? Blur bila fikir kedudukan katil perlu di mana and lain2. Almaklumlah, selama ni pakai katil single. First time la nak merasa katil Queen nanti kan.Dinding bilik warna biru tapi tema majlis nanti warna purple. Hmm..kene jugakla kombinasi tu tapi takut tak sesuai dengan pengantin. Kalau orang lain mesti masih relax kan. Saya dah mula fikir before tunang lagi.haha. Bukan excited. Cuma risau terlepas pandang. Memandangkan kita buat sendiri and tak mahu menyusahkan parents terpaksa tunjuk excited sikit kan.lalala~

2 comments:

  1. Cikgu Bijen M. :Ya Allah cikgu.
    Cikgu belek apa ni boleh sampai ke blog ini.
    Pelik saya.
    Adeh.
    *blushing

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...